Nauka pływania Michał Tomys

Marzec 6, 2012 // Nauka pływania

NAUKA PLYWANIA Michał Tomys

Oferta

Prowadzę zajęcia dla dzieci, młodzieży oraz dorosłych od1999 roku. Metody szkolenia, którymi się posługuję pozwalają na wykształcenie umiejętności bez względu na początkowy stopień zaawansowania. Dzieci w pierwszej kolejności uczą się pływać kraulem na grzbiecie i piersiach potem styl klasyczny i na końcu delfin. Po nauce technik podstawowych dla wytrwałych przychodzi kolej na techniki sportowe. Pływanie staje się o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze.
Nowe grupy zawsze tworze na początku roku szkolnego, jednak jeżeli poziom zaawansowania pozwala można do nich dołączyć w każdym okresie.
Przygotowuję do zdania egzaminu na kartę pływacką, egzaminów wstępnych na studia wyższe.

„Kto ani czytać, ani pływać nie potrafi, ten urzędu państwowego nie może piastować”
~Platon

Miejsce zajęć:
Pływalnia “Świat Wodny” CENOS we Wrześni

O mnie
Urodzony 29.10.1975 roku w Wolsztynie. Jestem jedynym trenerem pływania we Wrześni , instruktorem pływania, ratownikiem WOPR oraz kilku innych dyscyplin. Uczę wychowania fizycznego w ZSTiO we Wrześni oraz prowadzę Naukę Pływania na basenie „Świat Wodny” CENOS we Wrześni. W swoim dorobku mam pracę z różnymi grupami wiekowymi. Od grup wczesno przedszkolnych po uniwersytet trzeciego wieku. Absolwent AWF w Poznaniu. Prócz pływania, swoją pasję do sportu rozwijam w wielu dziedzinach takich jak narciarstwo, snowboard, windsurfing, żeglarstwo oraz sporty motorowodne.
Kontakt
Michał Tomys
ul. Kilińskiego 8
62-300 Września
nr konta pko bp: 11 1020 4115 0000 9702 0027 2492
Tel : 604-12-83-86

Mail : micha.tomys@poczta.onet.pl
Dlaczego warto pływać?
Umiejętność poruszania się w środowisku wodnym powinna być jedną z podstawowych umiejętności, jakie posiadł człowiek w czasie swego rozwoju. Umiejętność ta pozwala bowiem w sposób bezpieczny podejmować działania rekreacyjne w czasie wolnym. Pozwala również świadomie i bezpiecznie korzystać ze sprzętu pływającego, chętniej podejmie aktywność fizyczną związaną ze środowiskiem wodnym od wiosłowania począwszy, poprzez żeglarstwo, surfing, na nurkowaniu i sportach wodnych ekstremalnych skończywszy. Od niepamiętnych czasów, człowiek docenia zbawienny wpływ wody na zdrowie i urodę. Słynny grecki filozof Platon mawiał, że „kto ani czytać, ani pływać nie potrafi, ten urzędu państwowego nie może piastować” i stało się to zasadą ówczesnego życia społecznego. Pływanie jest uważane za najbezpieczniejszą i najbardziej wszechstronną dyscyplinę sportu. Poprawia ogólny stan zdrowia, kondycję oraz wpływa zbawiennie na proporcje naszego ciała. Jest polecane wszystkim – od aktywnych fizycznie, do tych, którzy zaczynają trenować. Podczas pływania nasz organizm uwalnia endorfinę, która wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, likwidując napięcie i stres.
Zalety pływania
Dla zdrowia – pływanie pomaga dotlenić i uodpornić nasz organizm, zwiększa wytrzymałość, usprawnia krążenie, pracę serca i płuc. Opóźnia procesy starzenia, także ujędrniając i wygładzając naskórek. Skutecznie wspiera kuracje odchudzające, zapobiega wadom postawy i koryguje je.
Poprawa ogólnej sprawności – dzięki aktywizacji dużej liczby grup mięśniowych harmonijnie rozwija całe ciało. Szczególnie korzystny wpływ ma na ogólny rozwój i sprawność dzieci. Mali pływacy mają lepszą koordynację ruchową, są sprawniejsi i odważniejsi.
Przy rehabilitacji – lekarze zwracają uwagę na szczególne znaczenie pływania w rehabilitacji osób ze schorzeniami kręgosłupa. W wodzie stawy oraz kręgosłup nie ulegają takim przeciążeniom, jak na lądzie, są rozluźnione, a to niweluje ból i zmniejsza cierpienie.
Przy odchudzaniu – pływanie doskonale wspiera również odchudzanie. Środowisko wodne zmniejsza ciążenie masy ciała. Nawet osoba otyła czuje się w wodzie lekko i swobodnie, a w tym czasie organizm traci znacznie więcej energii niż na lądzie. W trakcie godzinnego pływania w średnio umiarkowanym tempie można spalić nawet 500 kcal. To prawie tyle samo, ile przez dwie godziny szybkiej jazdy na rowerze lub aerobiku. Dla podtrzymania kondycji fizycznej warto stosować zasadę 3 x 30 x 130 – tzn. pływać trzy razy w tygodniu, po 30 min, w takim tempie, aby uzyskać przynajmniej 130 uderzeń serca na minutę. Osoby z ambicjami sportowymi powinny zasięgnąć porady kardiologa, aby wykluczyć przeciwwskazania do dużego wysiłku w wodzie, zanim zwiększą obciążenie treningowe.
Dla kręgosłupa – plecy wklęsłe (pogłębiona lordoza lędźwiowa): praca nóg do stylu grzbietowego uzupełniona wahadłową pracą nóg do kraula na piersiach lub wariant trudniejszy – praca nóg do delfina; pracę nóg do stylu klasycznego ograniczona do pozycji na grzbiecie Skrzywienie boczne (skolioza): przede wszystkim ćwiczenia asymetryczne, głównie pływanie kraulem i grzbietem jedną lub drugą ręką i nogą.
Kiedy zacząć naukę…
Naukę pływania można już zacząć w wieku przedszkolnym. Nigdy jednak nie jest za późno, żeby zdobyć tę przydatną umiejętność i nie ma osoby, która nie potrafiłaby się nauczyć pływać! Osobę dorosłą, sprawną fizycznie potrafimy nauczyć pływać w 16 godzin. Zapraszam na zajęcia, które odbywają się na basenie „Świat Wodny” CENOS we Wrześni.
Do zobaczenia na pływalni !!!

Comments

  1. tania reklama w internecie says: 11 listopada 2013

    Bardzo ciekawa i bogata w przydatną wiedzę strona. Gratulujemy twórcom.

    Zapraszamy na moją